Pages

19 Kasım 2011 Cumartesi

Watermarble aşkına!

Sonunda yaptım! Onlarca denemenin sonunda başarılı bir watermarble uygulaması elde edebildim. Tabi elin gavurları watermarble demiş adına ama bu bizim bildiğimiz yüzyıllık geleneksel Ebru sanatı. Tabi ki Ebru sanatçılarının yaptığı gerçekten "sanat" , bizim yaptığımız onun yanında kurşun kalemle çöp adam çizmek gibi bişey ama yine de yapılışı açısından birbirine benzeyen iki uygulama. Youtube'da watermarble yazdığınız zaman bir sürü video bulmanız mümkün dolayısıyla birebir görebilirsiniz nasıl yapıldığını. Benimki de şöyle oldu:



Dediğim gibi uygulamayı baştan sona videolarda görebilirsiniz ama ben sadece benim işime yarayan birkaç püf noktasını paylaşmak istedim.

-Öncelikle kullandığınız kap plastik olmamalı. Cam veya seramikte en iyi sonucu alırsınız. Ben cam bardak kullandım.

-Tırnağınızda baloncuklar oluşmaması için parmağınızı 45 derece açıyla suya batırmanız gerekiyormuş. Ben bu konuda çok başarılı olamadım ama zamanla başarıcam inanıyorum :)

-Ben yine bu detayı atladım ama uygulamayı yapmadan önce tırnağınıza bir kat base coat olarak nude tonlarda ya da beyaz bir oje sürmenizi tavsiye ederim.

-Su olarak oda sıcaklığında içme suyu kullandım, ojenin daha iyi dağılmasını sağlıyor.

-Kullanacağınız renklerin en azından birinin biraz koyu bir renk olması iyi olur. Çünkü ojeyi suya damlattığınız zaman suyun yüzeyinde dağıldığı için renk yoğunluğu da azalıyor. Bu konuda ben Pastel ojeleri tavsiye ederim.

-Kullanacağınız masaya naylon, gazete kağıdı vb birşeyler sermeniz iyi olur çünkü ortalık gerçekten biraz kirleniyor :)

-Videoların çoğunda ojeler iç içe damlatılarak yapılmış ama ben şöyle yapmayı tercih ettim:


Bu şekilde desen konusunda daha özgür oluyorsunuz. Genel olarak tembel bi insan olduğum için tırnaklarımın etrafını bantlamadan yaptım ve daha sonra bütün parmağıma bulaşan ojeleri silmeye uğraşırken tırnaklarımı da yer yer bozdum. Dolayısıyla siz siz olun 2 dk daha zaman ayırın benim gibi tembellik yapmayın :)

Sonuç olarak olay bundan ibaret yani. Biraz emek isteyen bişey ama inanın uğraştığınıza değiyor. Dışarı çıktığım ilk gün bir sürü insan (çoğu da erkek olmak üzere) hayran kaldı ve nasıl yapıldığını sordu. Ama yine de sadece sabırlı bir insansanız bu işe kalkışın, benden söylemesi :)

Ojeler: Pastel no: 68
            Flormar Supermatte serisi M103



4 yorum:

  1. Çok güzel olmuş bende bi ara merak sarmıştım fakat yaparken çok zorlanmıştım.Zaten tüm parmaklarıma da yapamamıştım o yüzden başlamadan bitirdimm :)Bu arada blogumda da china glaze oje hediye kampanyam var :)
    Katılmak istersen beklerim ;
    http://denemedenalma.blogspot.com/2011/11/tanacan-kozmetik-ile-2-kisiye-china.html

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederimm :) Kampanya için biraz geç kalmışım sanırımm. Görmüştüm ilk yazdığınızda ama unutmuşum sonra :( Ama yeni kampanyalar için takipteyimm :)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba yeni yılınız kutlu olsun :) Blogumdaki Marc Jacobs - Lola parfüm çekilişime beklerim :))

    http://www.lovesfromfashion.com/2011/12/marc-jacobs-lola-velvet-edition-parfume.html

    YanıtlaSil
  4. Sizin de yeni yılınız kutlu olsunn :) hemen katılıyorumm :)

    YanıtlaSil

Free Blog Template by June Lily